Harga Yang Mahal untuk Sebatang Gigi

>> Wednesday, May 4, 2011


Rasa-rasanya sakit yang paling sakit dalam dunia ni adalalah sakit gigi. Masa sakit gigi ni, seseorang tu akan bersikap lain daripada biasa. Sebabnya, sakit gigi ni sangat mengganggu masa tidur kita. Rasa yang paling sakitnya ialah di waktu malam. Kadang-kadang sampai seminggu tak boleh nak tidur. Berdenyut-denyut sampai ke otak. Masa ni memang kita tak fikir lain dah, melainkan nak cabut je gigi tu. Usahkan budak kecil, malah pahlawan yang bertubuh sasa boleh menangis kerana sebatang gigi yang berlubang ini. Benarlah kata pepatah, mencegah lebih baik dari merawat. Memang banyak kali didengar di televisyen mahupun radio cara-cara mencegah kerosakan gigi. Tapi ikut resmi kita, memang semua nasihat-nasihat itu tak boleh pakai. Akibatnya berlubanglah sebatang dua gigi kita yang kita bela dari sejak kecil ni. Masa sakit gigi ni macam-macam petua timbul, letak bunga cengkih la, jumpa bomoh gigi la, macam-macam. Baru menyesal makan gula-gula tak gosok gigi.




Nak dicabut sayang, nak ditampal dah tak boleh, kerananya bakteria tu dah masuk ke dalam saraf paling dalam kata doktor. Ada satu pilihan lagi 'rawatan akar gigi'. Berdasarkan pengalaman sebelum ni yang dah banyak kali kecewa di hospital kerajaan, rawatan akar gigi diteruskan saja di klinik gigi swasta ni. Kosnya sahaja menyamai empat biji rim sport kancil. Namun, terpaksa diteruskan untuk mengelakkan 'sikap lain daripada biasa'. Rawatan ni menyebabkan kita terpaksa tiga kali berdating dengan doktor, dan sekali dating ongkosnya RM150. Kali pertama dating tu, mungkin rasa sakit sikit sebab, doktor letak ubat bius kot, nak korek bakteria sampai ke dalam. Kali kedua, dah tak sakit dah. Kita pun boleh bersikap seperti biasa semula.





























Jadi nasihat paling mudah, ambil berat la pasal gigi anda.
Semua iklan nasihat yang menyuruh kita gosok gigi tu adalah benar belaka..

3 comments:

rara pinkmafia May 4, 2011 at 3:25 PM  

bile ckp pasal gg je.seram sejuk rasa.

Puteri Iqa Izyan May 5, 2011 at 8:45 PM  

huk3. dah biase dah jumpe doktor gigi.
kamceng dah.. haha... ^_^

susah betul kalau gigi bermasalah cmni. :D

sherlina halim June 23, 2015 at 8:45 PM  

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Artikel dikeluarkan untuk tujuan pengetahuan am, pendidikan dan hiburan semata-mata. Sesetengah gambar dan info yang digunakan di sini diperolehi daripada internet
dan dipercayai 'public domain'. Kami akan nyatakan sumber dari mana artikel ini diambil. Jika ada gambar dan info yang melanggar mana-mana hakcipta, sila maklumkan kepada kami dan gambar tersebut akan di-remove serta merta. Laman ini adalah ini adalah bebas dari unsur prejudis dan sentimen keagamaan, politik, perkauman,
dan kelucahan. Jika ada, maklumkan kepada kami untuk tindakan serta merta. Sekian, Terima Kasih.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP