Vuvuzela

>> Sunday, June 20, 2010

Imej dari Google


Vuvuzela juga dikenali sebagai lepatata.Ia sering digunakan di Brazil dan juga negara Amerika Latin ketika perlawanan bola sepak berlangsung. Ketika ini, vuvuzela menjadi kontroversi di Piala Dunia Afrika Selatan kerana bunyinya yang sangat bising dan boleh merosakkan telinga jika tidak ditutup. Menurut Hear The World Foundation, Vuvuzela boleh menyebabkan pekak. Ia telah diubahsuai dengan desibel yang lebih rendah.




Sumber,
Wikipedia


6 comments:

Kie-yu June 20, 2010 at 10:21 AM  

musim2 piala dunia ni
feymes la menatang ni ek
leh kayo ni kalo buat bisnes
hee~

meet me here~~

Fyzal June 20, 2010 at 11:02 AM  

main la benda lain.. seksafon ke, trumpet ker, takpun rekoder kaler putih mase kelas muzik sekolah rendah. :)

syazwan safwan June 20, 2010 at 11:26 AM  

Kie yu > ok jugak tu buat beniaga..mn nk dpt supply ni..hehe..

Fyzal > tu la..x la pg tgok bola..balik2 jadi pekak..

cybernetic88 June 22, 2010 at 8:15 AM  

wah. bru aku thu bnda ni. haha. nice2 info. tq :D

SYAFIQA SHAFIE June 23, 2010 at 10:57 AM  

hebat ar,.nak satu boleh?nk gune kat mktab,.hehe

syazwan safwan June 23, 2010 at 4:52 PM  

Acap > same2

cka > boleh2..tp skarang ni dah abes
stok la..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Artikel dikeluarkan untuk tujuan pengetahuan am, pendidikan dan hiburan semata-mata. Sesetengah gambar dan info yang digunakan di sini diperolehi daripada internet
dan dipercayai 'public domain'. Kami akan nyatakan sumber dari mana artikel ini diambil. Jika ada gambar dan info yang melanggar mana-mana hakcipta, sila maklumkan kepada kami dan gambar tersebut akan di-remove serta merta. Laman ini adalah ini adalah bebas dari unsur prejudis dan sentimen keagamaan, politik, perkauman,
dan kelucahan. Jika ada, maklumkan kepada kami untuk tindakan serta merta. Sekian, Terima Kasih.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP