Manusia Pemakan Logam

>> Tuesday, February 16, 2010



Michel Lotito (15 Jun, 1950 - 25 Jun, 2007) adalah seorang penghibur kelahiran Perancis. Lotito, yang telah dilahirkan dalam Grenoble, menjadi terkenal kerana makan makanan yang tidak boleh tercerna, dan telah diketahui sebagai Monsieur Mangetout ("Encik Makan Semuanya").




Persembahannya adalah memakan semua bahan-bahan seperti logam, kaca, getah, dan sebagainya, dalam rekodnya, beliau pernah memakan bahan berbahaya untuk dimakan seperti basikal-basikal, troli membeli-belah, televisyen-televisyen, dan sebuah kapal terbang Cessna 150, dan barang-barang dileraikan menjadi lebih kecil dan ditelan. Lotito mengambil masa dua tahun untuk memakan pesawat tersebut, 'dimakan' dari 1978 hingga 1980. Dia mulai makan bahan luar biasa sekitar umurnya 9 tahun dan dipersembahkan secara terbuka daripada 1966.



Lotito tidak menhadapi kesan bahaya kerana dietnya . Ketika membuat persembahan dia memakan sekitar satu kilogram bahan logam, mendahului ia dengan minyak mineral dan kuantiti air banyak minum semasa 'hidangan'. Katanya, bagaimanapun, pisang dan telur-telur rebus keras membuat sakit dia. Dianggarkan antara 1959-1997 Lotito telah makan sekitar 1 tan logam.

Michel mati sebab-sebab biasa pada 25 Jun, 2007. Dia dikuburkan di Grenoble Cemetery.





http://www.youtube.com/watch?v=h6Pl2-lx12A




http://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Lotito

6 comments:

hans February 16, 2010 at 9:43 PM  

diorang ni takder benda lain ke nak makan?

Mr_17 February 17, 2010 at 12:35 AM  

DIE xdop duet tu nk beli

kurniawan.q February 17, 2010 at 7:23 AM  

wah kapalpun dia makan ?
ada juga ya orang seperti itu terimakasih sahabat atas infonya

syazwan safwan February 17, 2010 at 2:18 PM  

Boleh tengok kat Youtube utk lebih jelas..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Artikel dikeluarkan untuk tujuan pengetahuan am, pendidikan dan hiburan semata-mata. Sesetengah gambar dan info yang digunakan di sini diperolehi daripada internet
dan dipercayai 'public domain'. Kami akan nyatakan sumber dari mana artikel ini diambil. Jika ada gambar dan info yang melanggar mana-mana hakcipta, sila maklumkan kepada kami dan gambar tersebut akan di-remove serta merta. Laman ini adalah ini adalah bebas dari unsur prejudis dan sentimen keagamaan, politik, perkauman,
dan kelucahan. Jika ada, maklumkan kepada kami untuk tindakan serta merta. Sekian, Terima Kasih.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP