Remi Gaillard

>> Monday, January 18, 2010



Remi Gaillard (lahir 7 Februari 1975 di Montpellier, Perancis) adalah seorang 'prank'er di Perancis. Dia mendapat perhatian di media Perancis selepas melakukan aksi-aksi prank(khianat) yang pelik, termasuk penampilan terkenal Lorient menyamar sebagai pemain bola sepak tahun 2002 Coupe de France final, di mana beliau mengambil bahagian dalam perayaan pemenang dan bahkan disambut oleh saat itu presiden Perancis Jacques Chirac. Gaillard telah muncul di beberapa kegiatan sukan, TV game show dan demonstrasi politik, biasanya dia dapat melanggar kawalan keselamatan dengan mudah.

Menurut sebuah wawancara, Gaillard memulakan pranks setelah kehilangan pekerjaan di sebuah kedai kasut. Dia dipercayai mula menggunakan waktu yang ada untuk "bersenang-senang".

Moto Gaillard adalah "C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui" bermaksud: "buatlah apa pun untuk menjadi siapa yang anda mahu", di mana dia menjelaskan alasan perilakunya. Dia menjadi terkenal melalui Youtube, di mana sebahagian besar video dapat ditemui.















Sumber,
Lagi Maklumat di,
http://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9mi_Gaillard

4 comments:

Anonymous,  January 19, 2010 at 3:57 PM  

yelah2, ada gak dgr pasal mamat nih..

syazwan safwan January 21, 2010 at 1:37 PM  

Kalau kat Malaysia ni memang kena saman la..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Artikel dikeluarkan untuk tujuan pengetahuan am, pendidikan dan hiburan semata-mata. Sesetengah gambar dan info yang digunakan di sini diperolehi daripada internet
dan dipercayai 'public domain'. Kami akan nyatakan sumber dari mana artikel ini diambil. Jika ada gambar dan info yang melanggar mana-mana hakcipta, sila maklumkan kepada kami dan gambar tersebut akan di-remove serta merta. Laman ini adalah ini adalah bebas dari unsur prejudis dan sentimen keagamaan, politik, perkauman,
dan kelucahan. Jika ada, maklumkan kepada kami untuk tindakan serta merta. Sekian, Terima Kasih.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP