Batu Terapung

>> Thursday, July 30, 2009


Selama ini anda mungkin pernah terbaca mengenai batu terapung..yg nak ikut Rasulullah naik ke langit masa israk mikraj dan dilampirkan kan gambar sebuah batu yg terapung seperti gambar di atas...setelah sekian lama kisah ini terpapar di internet dan berlegar dalam kepercayaan masyarakat..rhopa-rhopanya(slanga Perak) itu adalah tipu helah semuanya...
sape tah yang gi edit gambar batu...sampai aku pon percaya...kalau aku tahu la sape yg buat tu...aku pegi lempang dia sebanyak 5 kali, sambil menghamburkan kata2 kesat..hehe..

Gambar sebenar

Perhatikan bangunan di belakang...sama kan dengan gambar batu yg terapung tu....
x pecaye lagi...tengok alur/bentuk batu... exactly same...



Batu ni sebenarnya ada penahan kecik, (batu ni dah unik...akibat dari proses semulajadi) pengedit tu hilangkan penahan tu je....batu ni bukan ade kat Jerusalem, Palestin seperti yang didakwa tapi kat wilayah Al Ahsa, di bagian timur Arab Saudi.


Pandangan dari sisi lain

Batu Terapung yg sebenar


Batu ni berada di bawah Kubah Emas As-Sakhra..Jerusalem, Palestin



Dalam Kubah Emas ni la Batu Tergantung tu berada...Kat Terengganu pun ade!..Tp replika je la Kubah emas As-sakhra..


Sahabat sy Belong dan MohdMuslim.com bergambar di replika Kubah Emas As-Sakhra...Taman Tamadun Islam..Terengganu


Kekeliruan Umat Islam Mengenai Kubah Emas As-sakhra dan Masjidil-Aqsa





Ni la kedudukan Masjidil-Aqsa yg menjadi kiblat pertama umat Islam dan Kubah As-Sakhra...Umat Islam yg tidak tahu, menganggap kubah as-sakhra sebagai masjidil-aqsa


Masjidil-Aqsa


Tapak Masjidil Aqsa di Jerusalem menjadi impian Yahudi Zionis untuk membina Temple of Solomon







P/s Untuk maklumat tambahan google kan saje....tak pun cari kat Youtube

1 comments:

detektif cyber December 31, 2009 at 9:30 PM  

o..mcm tu upewnye,ingatkan batu terapung yg betul....thank you for sharing

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Artikel dikeluarkan untuk tujuan pengetahuan am, pendidikan dan hiburan semata-mata. Sesetengah gambar dan info yang digunakan di sini diperolehi daripada internet
dan dipercayai 'public domain'. Kami akan nyatakan sumber dari mana artikel ini diambil. Jika ada gambar dan info yang melanggar mana-mana hakcipta, sila maklumkan kepada kami dan gambar tersebut akan di-remove serta merta. Laman ini adalah ini adalah bebas dari unsur prejudis dan sentimen keagamaan, politik, perkauman,
dan kelucahan. Jika ada, maklumkan kepada kami untuk tindakan serta merta. Sekian, Terima Kasih.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP