Air yang tidak Membasahkan

>> Friday, November 6, 2009

Pasti ada yang tidak percaya apabila disebutkan bahawa terdapat air yang tidak membasahkan. Cairan ini bernama Novec 1230, berfungsi untuk memadamkan kebakaran. Masih tidak percaya..googlekan sahaja Novec 1230. Banyak laman yang akan menerangkan kepada anda tentang cecair ini.


Ikatan kimia Novec 1230


Novec 1230 ini sama sekali tidak mengandungi kesan buruk kepada manusia. Sekiranya ada barang elektrik dan elektronik (PC, laptop, hp) di atas meja kita terbakar, curahkan saja cecair Novec ini ke atas meja dan pastinya ia tidak memburukkan lagi keadaan.







P/s Kalau minum air ni tak basah la tekak kita kan?

3 comments:

Putra Al-Maliki November 9, 2009 at 4:10 PM  

kalau minum air nie macam x minum la gaknye yer.. sebab die x boleh nak membasahkan tekak... =)

syazwan safwan November 10, 2009 at 9:16 AM  

Air tu tak melekat kat tekak, perut, vilus, dll.....hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Artikel dikeluarkan untuk tujuan pengetahuan am, pendidikan dan hiburan semata-mata. Sesetengah gambar dan info yang digunakan di sini diperolehi daripada internet
dan dipercayai 'public domain'. Kami akan nyatakan sumber dari mana artikel ini diambil. Jika ada gambar dan info yang melanggar mana-mana hakcipta, sila maklumkan kepada kami dan gambar tersebut akan di-remove serta merta. Laman ini adalah ini adalah bebas dari unsur prejudis dan sentimen keagamaan, politik, perkauman,
dan kelucahan. Jika ada, maklumkan kepada kami untuk tindakan serta merta. Sekian, Terima Kasih.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP